Dag 22 - Det här upprör mig

Det finns en hel del saker som upprör mig! Jag och Malin brukar ha våra otroliga diskussioner då vi verkligen upprör varandra.. Tror det skulle va kul att filma så kan vi skratta åt oss själva :)

I alla fall.. Det absolut värsta jag vet är djurplågeri, djurförsök och jakt!! Det är en sak dom som jagar i skogen med tillåtelse som vet hur man gör, även om jag tycker det också är hemskt. Men att plåga ett djur eller prova hudvårdsprodukter, smink och allt möjligt på djur det är så jävla sjukt det kan bli! Djurplågare och dom idioter som gör djurförsök är sjuka i huvudet och kan dra åt helvete! Jag förstår inte ens hur folk kan säga att dom inte gillar djur. Människor är också djur, skillnaden är att människor är missfoster. Vi tror att vi är mäktiga och kan behandla alla andra varelser hur fan vi vill. Vi bråkar och krigar för att vi tycker olika, vi kan helt enkelt inte respektera varandra och andra varelser. En till anledning till att vi är missfoster? Vi har inga fina egenskaper som alla andra varelser.. Vi har varken päls, fjäll, fjädrar eller någonting överhuvudtaget. Därför måste vi ha "kläder" som kan vara gjorda av andra individer. Hur sjukt är inte det? Vi har däremot långt hår mitt på huvudet som är helt onödigt. Dom flesta av oss är utseende fixerad. Vi "leker" med det onödiga hårstråna vi har på huvudet och färgar och klipper, vi sminkar oss och allt möjligt. Det är egentligen ganska så stört. Vi har dålig syn, hörsel, luktsinne. Vi kan inte flyga heller som endel djur och om vi ska kunna simma måste vi lära oss det. Hela vår värld styrs av pengar, utan pengar kan man inte leva ett normalt liv. Vi respekterar inte vår fina miljö utan förstör den bara mer och mer utan att bry oss! Vi tror att vi är smarta och kan göra vad som helst men egentligen är vi helt dumma och bara förstör allting vi gör.. Det som räknas som en "smart människa" är att man till exempel är duktig på att räkna siffror, ännu en konstig sak vi hittat på. Vi är sjuka, helt sjuka i huvudet måste jag säga!
Publicerat: 2011-01-19 @ 20:36:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: