Äventyr

Hej, idag började vi skolan ungefär 9. Vi samlades på skolan som vanligt och sen åkte vi skidor till skidspåret. Vi hade med oss gått fika. Jag tog med en vattenflaska, 2 cupcakes (bakade igår) och lite småkakor som tex: Mariekex och Maryland cockies. Då åkte vi skidor där vi 10 eller vi hade träning för äventyret så vi åkte inte i något skidspår men det gick bra ändå. Vårt äventyr den här gången handlar om Gustav Vasa. Vi ska hitta hans gyllene skidstav. Men vi hittade ju såklart inte den så vi måste tillbaka ikväll på äventyret. Men vi hittade ett guldmynt (gjort av trä) som vi kan ge till "danskarna" om någon blir fångad (bunden vid ett träd). Vi ska samlas 18:55 vid skidstugan ikväll och vi börjar 18:10. Vi är 4 grupper och jag är i grupp 3. Jag är med Maja, Elin, Sanna, Oskar och Andreas och vi har Kicki som ledare. I fyran hade vi ett äventyr om Vikingatiden om Tor och alla gudarna och i tvåan hade vi ett äventyr när vi skulle hjälpa skogens djur tror jag. Nu ska vi akta oss för danskar, i fyran...ehh, kommer inte ihåg och i tvåan "mostroner". Haha, dom andra har varit ganska kul så jag hoppas den här också är det. Bye bye :)
Publicerat: 2010-03-10 @ 12:52:37


1 kommentarer
Postat av: Maja.L

I fyran var det typ några med gråa kappor och typ röda stavar som lyste :-S

Hoppas att någon blir till fångatagen, jag offrar mig, det skulle vara ganska kul ;)

2010-03-10 - 13:25:37 | URL: http://silverbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: