Milkshake

-En svalkande drink

Milkshake kan smaksättas på många många sätt men det här är den jag gjorde idag. Jag har tyvärr inga exakta mått men det är bara att prova sig fram :)

Glass (jag hade jordgubb, päron och vanilj smak)
Banan/er
Mjölk
Rivet apelsinskal

När man gör en milkshake så blandar man bara i en mixer och sen är det klart!
Milkshakes går att variera vääldigt mycket. Men i alla milkshakes har man mjölk och glass. Frukt är något jag rekommenderar men det är även gott med kakor. Om du gör en frukt milkshake och vill att den ska vara lite söt ändå kan man sätta lite vaniljsocker. Kakao eller Oboypulver är också något du kan sätta för chokladsmak eller så kan du riva lite choklad. Rivet apelsin, citron eller lime skal är också väldigt gott. Många tror att skal är äckligt men det är faktiskt lika gott som "köttet" innuti bara man ser till att inte få me det vita under.

Varsågod att prova dig fram! ^^
Publicerat: 2010-04-07 @ 16:47:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: