Rida rida rida.. Lilla lilla Chira!

Just nu är jag välfigt trött eftersom att jag har cyklat ungefär 1,5 - 2 mil! Och det var ganska fort i mjukisbyxor!!! Men men.. Vi hade friluftsdag och jag valde ridning :)  Dom andra alternativen var bowling, bada, cheerleading, fotboll och boule.. TROR det var alla ;) När vi kom dit bytte endel om och sen valde vi hästar och dom som inte hade med sig hjälm fick låna. Jag och Elin valde Chira :) Emily och Marie tog Marco Polo, Felicia och Ellen tog Lina, Maja och Elly tog Sunny m.m. Kommer ej håg alla ;) Man var i 2 olika grupper och jag, Maja m.m. var i den lättare som hade ledare.. Den som ledde "nybörjarna" var dom "erfarna" som hade valt samma häst. Jag och Elin hade bestämt före att hon skulle leda mig men vi visste inte vilken häst vi skulle ta. Det var ingen som Maja kände/Var kompis med som kunde leda henne så då bestämde dom att hon fick vara med Elly.. Som hon inte ville. Jag vill inte verka dum men Elly borde ha varit med oss "nybörjare" för hon kunde inte sätta på sadel eller träns själv, inte kratsa hovarna, när dom "erfarna" skulle rida som hon var med vågade hon inte galoppera.. Hon ville ha ledare m.m. Först sa hon att Maja skulle leda henne men Maja kan ju inte det och hon behöver ju också ledare så Elly fick klara sig själv och det gick ju som det gick.. Hon travade bara någon meter och galoppera vågade hon inte alls, suck! Hon sa även massa dumma saker till oss och Sunny (hästen). Jaja, det var i alla fall kul och jag hade min duktiga vän Elin som ledare så det gick bra!♥ Sötis Chira var jättesnäll.. Vi red utan stigbylar av någon anledning och fick göra lite alltmöjligt. När vi hade ridit åt vi våran "lunch" eller rättare sagt fikade^^ Jag hade med mig massa kakor, cupcakes, vatten, Soda stream läsk och mellis eller vad det heter. Efter det gick jag (och dom flesta) till alla hästhagar och jag fotade några och gick och gosade och kramade varenda häst! :) Många hästar sträckte ut huvudet och jag plockade gräs som dom inte nådde och gav till några.. Den fina skäcken Rabalder var tokig i gräs!!^^ Jag plockade och gav han och sen plockade jag och skulle ge några andra hästar men då titta han på mig så ledsen så han fick ganska mycket ;D Hihi, alla sötis hästar.. Jag älskar er!<333 Nu ska jag se om jag och Malin ska hitta på något men här kommer några bilder.. Varsågod! ;)

Lite av mitt fika:











(vet inte om det var Double Choc Chip ;)



Hoppas jag hinner skriva mer..! Ses..

Publicerat: 2010-05-18 @ 16:13:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: