♥ Kotten ♥


Jippie! :D Kotten är tillbaka!! :) Vare sig ni fattar eller ej LÄS!..

Förra sommaren kom en liten igelkott till oss.. (Jag kalla den för Kotten) Den var i våran grannes buske och jag gick dit och gav den ost. Jag satt kvar och titta när den åt och sen gick jag tillbaka till mitt hus.. När jag tittade bak såg jag den lilla igelkotten följa efter mig och efter det kom den flera gånger till vårat hus. Vi mata den varje gång, med ost, hundmat och lite annat.. Våran granne gav den sockerkaka :) När den blev rädd rulla den ihop sig till en boll och fräst som en katt, SÖTT!! :) Ixo stack sig i nosen en gång på lilla Kotten.. Stackars Ixo och Kotten. Kotten gick även mycket runt våran pool så den ville nog bada! ^^ Den blev tamare och tamare för varje gång och gick in i våran glasgång och under stolen jag satt i och till slut tänkte den gå in i vårat hus när dörren stod öppen! ^^ Men när hösten kommer så går ju kottarna och sover över vintern..

Igår skällde Ixo väldigt mycket.. Klockan var ungefär 10 halv 11 på kvällen. Jag gick ut och skulle säga åt han och då såg jag den lilla kotten brevid en buske!! :D Jag satte Ixo på framsidan och sen kom jag tillbaka springande med kamera i ena handen och ost i andra till den söta Kotten :) Medans jag fota (och filma) den så åt myggen mig så det gick inte så bra och jag fick typ 200 myggbett + att filmerna blev helt skakiga :) Det är inte säkert att det är samma men jag tror det ;) Den är exakt likadan (även om alla igelkottar är ganska lika varann), den är precis lika tam, den gillar att äta samma saker, den beter sig likadant, den låter likadant och hur stor är chansen att en annan kotte kommer till samma hus som en annan kotte och ser likadan ut m.m. Jag fota den såklart både förra sommaren och igår men bilder kommer inte idag ;)

Men det är inte bara förra sommaren och igår som den har kommit! :) Idag tidigar typ morgon lunch nå sånt så hörde jag Ixo skälla (som var ute på baksidan) jag tänkte att det är säkert inte kotten så jag tänkte inte på det.. Ett tag senare gick jag ut och såg Ixo ligga på ena sidan av vår lilla damm och Kotten ihoprullad och fräsande på andra sidan mot vårat hus :) Jag tog Ixo till framsidan och sen locka jag fram lillen med godsaker :) Senare gick den in i våran buske men den kom ut till dammen igen sen.. Senare på dagen börja det regna och åska och då gick den och gömde sig.. Jag gick och leta den men hitta den inte men jag är inte speciellt bra på att leta direkt och igelkottar är nog rätt bra på att gömma sig :)

Kottisen kommer troligen tillbaka och då ska jag fortsätta fota och mata den!! ;D Jag har ju som sagt mycket bilder och filmer på den så ni ska såklart få se massa bilder på det lilla underverket och kanske någon film men det får ni räkna med att jag inte håller kameran still eftersom jag viftar iväg alla mygg ;) Blev ett ganska lågt inlägg, hehe :) Nu ska jag bara "checka" (som jag och Maja brukar säga) lite bloggar och så, sen ska jag fortsätta spela med Mulle :) Vi spelar Sims, vi sitter ju och nördar nu för hon kom hem idag från Linnéas stuga i kalix eller nå sånt ;) Hoppas ni får en fin Lördag!

Peace and Love!♥
//LillKoppen

Publicerat: 2010-06-26 @ 19:50:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: